rekrutacja 19/20nowe kierunkiAnkietaFA projektBaner FEbiblioteka

dos@ppwsz.edu.pl

Praktyka inwentaryzacyjna po I roku - 2016 r. lipiec

Praktyka inwentaryzacyjna 2016

W dniach 5-8 lipca 2016 roku szesnastoosobowa grupa studentów kierunku Architektura uczestniczyła  w wyjazdowej praktyce inwentaryzacyjnej w Beskidzie Niskim zorganizowanej przez PPWSZ. Opiekę nad grupą sprawowali mgr inż. arch. Agata Bentkowska oraz Marcin i Wojciech Serwiccy.

We wtorek o 7:00 wyjechaliśmy autokarem spod uczelni do Brunar w powiecie gorlickim. Na miejscu powitał nas konstruktor Tomasz Kochański, który czuwał nad sprawnym przebiegiem  praktyki. Po podzieleniu się na grupy, zaczęliśmy inwentaryzację Cerkwi św. Michała Archanioła. Początkowo praca przebiegała szybko, jednak nie zabrakło także utrudnień typu wspinanie się po kolejnych kondygnacjach konstrukcji. Wykonywanie pomiarów i zbieranie informacji trwało do późnych godzin popołudniowych. Po skończonej pracy udaliśmy się do miejsca zakwaterowania. Resztę wolnego czasu przeznaczyliśmy na porównanie sporządzonych wczesniej rysunków oraz analizę zebranych danych,a także na  integrację grupy.

Kolejnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do miejscowości Skwirtne, aby przeprowadzić inwentaryzację drugiej świątyni- Cerkwi św. Kosmy i św. Damiana. Praca przebiegła sprawniej niż poprzedniego dnia ze względu na nabyte już doświadczenie oraz mniejsze rozmiary obiektu. Nie obyło się bez niespodzianek, gdyż koło południa zaczął padać deszcz, przed którym musieliśmy się schronić we wnętrzu kościoła. Na szczęście opady były tylko przelotne i z łatwością mogliśmy kontynuować pracę. Niestety nie byliśmy w stanie wykonać pomiarów w wyższych kondygnacjach  ze względu na zły stan techniczny budynku. Kolejna do inwentaryzowania cerkiew  znajdowała  się w miejscowości Czarna. Wszystkich urzekł widok pięknej położonej na wzgórzu Cerkwi św. Dymitra, która okazała się być najstarszym z inwentaryzowanych przez nas budynków. Po powrocie do Uścia Gorlickiego zorganizowaliśmy ognisko.

Czwartek przeznaczyliśmy na dopracowywanie notatek. Ponownie udaliśmy się do wszystkich trzech obiektów, by zebrać brakujące informacje niezbędne do dalszej pracy, którą mieliśmy wykonać już na Podhalu. Wieczorem całą grupą wybraliśmy się nad Jezioro Klimkówka, aby podziwiać piękny zachód słońca.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Nowego Targu. Na miejsce dotarliśmy około południa. Wszyscy byli bardzo zadowoleni z tych trzech dni, podczas których wiele się nauczyliśmy a także zacieśniliśmy więzy między uczestnikami wyjazdu.